Selecteer een pagina

Waarom e-mailmarketing cruciaal is voor je bedrijf

Met alle digitale marketingtactieken die je tegenwoordig tot je beschikking hebt, blijft e-mailmarketing een van de meest effectieve manieren om je klanten te bereiken en ze aan je te binden. Hieronder deel ik vier redenen waarom ik geloof dat e-mailmarketing een cruciale investering is voor je bedrijf.

1. E-mailmarketing is effectiever dan social media

Begrijp me niet verkeerd, social media is nog steeds een belangrijk instrument in de marketingstrategie van elk bedrijf. Social media is een mooi kanaal voor interactie met je (potentiële) klanten.
Maar als het aankomt om van leads échte klanten te maken, is e-mailmarketing nog steeds één van de krachtigste manieren. 

2. Maak het persoonlijk

Naarmate we dieper in het digitale tijdperk doordringen, wordt het steeds belangrijker om je klanten persoonlijk te benaderen. E-mailmarketing bied je de mogelijkheid om je (potentiële) klanten in lijsten te segmenteren en met hen te communiceren op basis van bijvoorbeeld interesse en aankoopgedrag.  Het belangrijkste is dat je je boodschap en inhoud afstemt op je doelgroep. Zo kun je bijvoorbeeld je klanten persoonlijks aanpreken wanneer je een nieuwsbrief verstuurd. 

3. Bereik mensen op elk apparaat

Hoe vaak per dag check je je e-mails of andere berichten op je telefoon? Tegenwoordig is het heel normaal om je e-mails te checken, terwijl je in de trein zit of wanneer je in de rij staat van de bioscoop. Bijna twee derde van alle e-mails wordt geopend op een telefoon. E-mailmarketing is dan ook een van de beste middelen om te profiteren van de groeiende populariteit van mobiele technologie.

Waarom e-mailmarketing cruciaal is voor je bedrijf | ontdek de kracht van persoonlijk bereik en meetbaarheid
Je mailing heeft niet alleen een positief effect op je omzet, maar stimuleert ook een toename in het verkeer naar je website.

4. E-mailmarketing is meetbaar

Wanneer je e-mailmarketing software gebruikt, zoals MailBlue, kun je bijhouden wie je e-mail heeft geopend, welke links er zijn aangeklikt en hoeveel mensen zich hebben ingeschreven voor je e-book.  Je krijgt daardoor een duidelijk beeld van hoe je e-mailcampagnes presteren. E-mailmarketing statistieken zijn een belangrijk instrument bij het monitoren en meten van je internetmarketing en strategie als geheel.

Nu je weet waarom e-mailmarketing cruciaal is voor je bedrijf, waar wacht je nog op? Start nu je gratis proefperiode bij MailBlue.

E-mailmarketing is de kracht van persoonlijk bereik en meetbaarheid

Hulp nodig?

Besteed je e-mailmarketing liever uit? Neem dan contact met mij via onderstaande knop. Ik bekijk graag de mogelijkheden om je e-mailmarketing op te zetten.

Is het niet fijn als ik werk voor jou uit handen neem zodat jij je weer kunt focussen op je onderneming? Nu heb je het structureel te druk en verliest daardoor het overzicht. Je to-dolijst wordt alleen maar langer in plaats van korter én je bent teveel bezig met taken waar je geen energie van krijgt. Kortom, je hebt hulp nodig.

Geschreven door Marjolein

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *